Co charakterizuje dobrého střelce?

Střelec je akční videohra a střílečka z pohledu první osoby , i když je pravda, že toto jméno by mohlo lépe zapadat do takzvaného FPS neboli střílečky z pohledu první osoby, což je konec konců většina her této hry. žánr. Pocit, který nám perspektiva dává v první osobě, dává přednost tomu, abychom se plně zapojili do akce videohry, a také nás mnohem blíže realismu, který bychom například zažili v bitvě. střelci se stali jedním z nejdůležitějších žánrů v odvětví videoher díky dobré práci mnoha vývojářů, kterým se podařilo vyvést hodně z principu, který je v zásadě poměrně jednoduchý, ale který může se zapojit do mnoha akcí, hororů, sci-fi a kombinovat s jinými žánry, díky nimž bude titul mnohem zajímavější, aniž by samozřejmě nechyběla rychlá akce, což je to, co je opravdu důležité.

V roce 1993 otevření legendárního alba Doom otevřelo dveře žánru, který byl předurčen k dobytí celého trhu za pár let. Ta hra nás uvrhla do pekelné stanice plné příšer a děsivých tvorů, které jsme museli porazit jediným výstřelem. Jeho rychlá akce , perspektiva z pohledu první osoby a nastavení labyrintu, s revolučním využitím 3D, pozvedly Doom na Olympus videoher. Pak dorazí další ve stejném stylu, například Castle Wolfstein, Quake nebo základní Half Life , který ukázal, že střílečka není jen žánr střelby bez rýmů nebo důvod. Jsou. Dnes jsou střílečky pro více hráčů velmi důležitou součástí e-sportu, s tituly jako Counter Strike Global Offensive, Black Ops nebo Call of Duty , které hrají miliony lidí v celou planetu. Co ale musí mít střelec, aby byl opravdu kvalitní hráč a hák? V tomto článku se budeme podrobněji zabývat těmito nepostradatelnými vlastnostmi.

Hra

Je základní funkcí každé videohry, ale zejména v žánru akčních her a samozřejmě také v střílečkách . Přimět hráče, aby se ponořil do jeviště a vytvořil obklopující prostředí, nám může pomoci, ale pokud je ovládání drsné a komplikované, určitě tím hratelnost trpí a hráč se už necítí tak pohodlně. Akce musí být rychlá a v těchto okamžicích musí ovládací prvky reagovat bez jakéhokoli typu selhání , aby si hráč všiml, že velí. Snadnost výměny zbraní a opětovného načtení je také dalším bodem, který je třeba vzít v úvahu při zlepšování hry, a také umělou inteligenci nepřátel , pokud hrajeme v režimu kampaně pouze pro jednoho hráče.

Zvukový design

Lidé se vždy dívají na grafiku , když předpokládají, že je videohra kvalitní, a samozřejmě jsou důležité, ale zvuk není pozadu. Ve skutečnosti, když hrajeme s dobrým zvukovým vybavením nebo nejlépe s dobrými sluchátky, je pocit ponoření absolutní, když je zvuk dobře navržen. Pomáhá nám také dát realističtější pohled na akci videohry , poslouchat kroky, zvuky dobíjení soupeře, rozkazy našeho týmu … Mnoho lidí si může zvuk nevšimnout , ale je klíčovým prvkem při vytváření dobré videohry. Dokonce i soundtrack , který má mnoho střelců ve svých verzích pro jednoho hráče, je navržen a navržen tak, aby propagoval ty okamžiky rychlých akcí, ve kterých se cítíme jako ve filmu.

Grafika hry

Již jsme to zmínili dříve a musíme na tom trvat, protože pro mnoho grafik odděluje dobrou hru od velkolepé a nezapomenutelné . Střelcům se dařilo být čím dál realističtější, i když je pravda, že si stále zachovávají ten bod „videohry“, díky kterému jsou více vzrušující, mnoho z nich se také vyvíjí v budoucnosti nebo na různých planetách, takže mohou střílet méně realistické scénáře . Zbraně jsou v tomto smyslu jedním z nejopatrnějších konceptů, stejně jako scénáře, které mají stále realističtější dynamiku s střelami, skoky, sesuvy půdy atd … Nejnovější střelci mají velmi působivou grafiku, která vyžaduje , samozřejmě, výkonný stroj , aby z nich vytěžil maximum. To je něco, co musíme také vzít v úvahu, protože ne všechny počítače jsou schopné pohybovat grafikou tohoto typu.

Režimy spolupráce

Dnešní střelci si díky své kooperativní a online hře získali velkou slávu a stávají se velkou součástí odvětví esportů. Hry jako CS: GO nebo Call of Duty se již zaměřují hlavně na tento typ hry, kdy dva týmy několika hráčů stojí v daném scénáři proti sobě, aby zjistily, kdo získá nejvíce obětí. Díky kooperativním režimům se tento žánr hodně rozrostl a samozřejmě se o ně nesmírně starají vývojáři, kteří je hýčkají tak, aby byla jejich hratelnost úplná a absolutní, a servery kde jsou hry načteny, fungují skvěle. To má hodně co do činění s klasifikací dobré nebo špatné hry pro hráče , zejména ty, kteří jsou opravdu konkurenceschopní a chtějí se v tomto světě profesionalizovat. Jaký je nejlepší střelec vůbec? Je těžké odpovědět, protože za posledních třicet let jich bylo mnoho. Doom se samozřejmě vždy objeví jako první a nejrevolučnější ze všech. Quake bude mít své čestné místo také v seznamu nejlepších střelců v historii, protože to byla hra, která díky své grafice a své hratelnosti změnila mnoho věcí. Do užšího výběru by mohly být i jiné, jako Deus Ex, Mass Effect, Bioshock, Medal of Honor, Call of Duty, Black Ops, Wolfstein nebo Duke Nukem , i když to již souvisí spíše s osobní vkus každého z nich. Zachováme Half Life a jeho ságu, včetně jejích vedlejších efektů, jako je Counter Strike . A to je to, že Half Life označil směr střelců nového tisíciletí, dokázal vytvořit dokonalou kombinaci akce, hádanek a historie a stal se skutečnou referencí nejen ve svém žánru, ale i ve světě videoher.